Ar žinojote, kad:
– Vilnius turėjo net 2 oro uostus – Kirtimų ir Užusienio miesteliuose?
– siaurinant Nerį jau 1400 metais nuo Verkių rūmų iki Žvejų, tarsi Venecijoje, plaukiojo gondolos?
– garlaiviai Nerimi kursavo jau nuo 1860 metų?
– pirmoji Vilniaus arklinio tramvajaus (konkės) linija buvo įrengta 1893 metais ir ėjo nuo Žaliojo tilto iki Stoties?
– pirmasis Vilniaus autobusas kursavo nuo 1905 metų Kalvarijų gatve nuo Katedros aikštės į Verkių priemiestį?
2016 m. kovo 31 d. agentūroje į visus šiuos klausimus atsakė ir dar daugybę kitų intriguojančių faktų ir istorijų papasakojo Kęstutis Matuliauskas – aktyvus Šnipiškietis, tyrinėjęs ir išsamiai aprašęs Vilniaus transporto istoriją nuo pat 400-ųjų metų iki šių dienų. Pristatyme parodyti 1859-1968 metų žemėlapiai bei senos vilnietiško transporto nuotraukos bei piešiniai (gondolos, garlaiviai, platieji garvežiai, Šnipiškių siaurukas, Vilniaus dyzelio tramvajus). Ši medžiaga ir paskaita pristatyta pirmąjį kartą.
Visas šias istorines įdomybes pagardino lietuviškos arbatos skonis – renginio svečius karšto gėrimo puodeliu vaišino tradicinės arbatos restoranas LocalT.
Renginys organizuotas VšĮ „Gatvės gyvos“ iniciatyva, panašius renginius ketiname drauge rengti kartą per mėnesį.
„Mano giminė Šnipiškėse gyvena jau 200 metų, pradedant bajoru Ivanu Jurjevu Polukordu, atsikėlusiu į istorines Šnipiškes ir pasistačiusiu Polukordų dvarą, kuris įtrauktas į Vilniaus dvarininkų knygą dar 1820 metų rugpjūčio 24 dieną. Nuo tų laikų Šnipiškėse yra išlikę nemažai mūsų giminės namų. Tad ir domiuosi tiek genealogija, tiek Šnipiškių istorija. O kadangi ji labai susijusi su miesto transportu, tai sykiu parašiau ir viso Vilniaus transporto istoriją Šnipiškių kontekste“ K. Matuliauskas